Bu çalışma İspanyol yönetmen Pedro Almodovar sinemasında kadının temsilini konu
almaktadır. İncelenecek filmler seçilirken kadın karakterlerin anlatının merkezinde olduğu
filmler tercih edilmiştir. Böylelikle pek çok kişi tarafından “kadın filmlerinin yönetmeni”
olarak adlandırılan İspanyol yönetmenin bu ünü kazanmasını sağlayan stratejiler ortaya
konmaya çalışılmaktadır. Bu bağlamda yönetmenin Mujeres al borde de un ataque de
nervios (Sinir Krizinin Eşiğindeki Kadınlar, 1988), Todo sobre mi madre (Annem Hakkında
Her Şey, 1998) ve Volver (Dönüş, 2006) filmleri feminist film kuramı temel alınarak
çözümlenmiştir. Seçilen filmler, özne olan kadınlar ve kadın dostluğu, yok olan erkeklik,
kadının kamusal alanda görünürlüğü, özel alanın güvenliliği gibi kategoriler altında
incelenmiştir. Bu yolla Almodovar’ın egemen ataerkil kodları yeniden üretmediğini aksine
bu kalıpları tersine çevirdiğini görebiliriz.
İspanyol sineması Pedro Almodovar feminizm ataerkillik temsil
This study focuses on presentation of women in the Spanish director Pedro Almodovar‘s
cinema. In the study, , women-based stories are preferred. By means of an analysis of
women-based stroies, this study tries to explore strategies that provided fame to Spanich
director Almodovar, such as ‘women’s movie director’. In that context, Almodovar’s
movies Mujere al borde de un alaque de nervios (Women on the Verge of a Nervous
Breakdown, 1988), Todo sobre mi madre (All About My Mother, 1998) and Volver
(Volver, 2006) are analized based on feminist film theory. The movies chosen are defined
under the following categories: women who are the subject and women’s friendship,
disappearing manhood, women’s appearance in public space and security of private
space. In this way, we can see that Amodovar doesn’t reproduce dominant patriarchal
codes; on the contrary, he reverses them.
Spanish cinema Pedro Almodovar feminism patriarcy representation
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 1 Sayı: 2 |