Bu çalışma video paylaşım uygulaması YouTube'un nasıl zamanla YouTuberlığı meslekleşme yoluna soktuğunu Castells’in kitlesel öz-iletişim ve Toffler’ın üretici-tüketici kavramları çerçevesinde değerlendirmektedir. Çalışma öncelikli olarak enformasyon devrimi ve teknolojik gelişmelerin yarattığı yeni toplumsal yapıyı olumlayan kuramsal altyapıyı aktarmaktadır. Ardından kısaca internetin tarihini, sosyal medyanın gelişimini ve sosyal paylaşımın para ekonomisine dönüşme sürecini incelemektedir. Çalışma nitel betimleyici analitik yaklaşıma dayanmaktadır. Derleme ve çıkarımların yardımıyla alana insan temelli yaklaşımdan hareketle, bir fenomen olarak YouTuberlığın meslekleşmesini PewDiePie ve Enes Batur kanalları örnekleri üzerinden değerlendirmektedir. Sonuç olarak YouTuberların postmodern ötesi bir toplumun önemli bir sinyali olarak kabul edilebilecekleri yargısına ulaşılmıştır.
YouTube kitlesel öz-iletişim üretici-tüketici YouTuber meslekleşme
This study examines how the video sharing application YouTube has gradually turned YouTuber into a profession, drawing on Castells' mass self-communication and Toffler's producer-consumer concepts. The study firstly presents the theoretical background that affirms the new social structure created by the information revolution and technological developments. Then, it briefly analyses the history of the internet, the development of social media and the process of social sharing turning into a money economy. The study is based on qualitative descriptive analytic approach. It presents the professionalisation journey of "YouTuber" as a phenomenon through the examples of PewDiePie and Enes Batur channels based on a human-based approach to the field. This study concludes that YouTubers can be considered as an important signal of a postmodern society.
YouTube mass self-communication producer-consumer YouTuber professionalisation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 9 Sayı: 2 |