This study uncovers existing practices of service-learning (SL) in higher education institutions. This was achieved by an examination of 64 courses in Turkish universities with accessible learning outcomes. The study also incorporates a “best practice” case study, a communication campaign combatting hate speech against refugee children. A comparison was made of general learning outcomes and individual and community outcomes reported by 43 students enrolled in the course in which the campaign was executed. Both text-based learning outcomes and student interview data were subject to semantic network analysis. SL courses in general display a strong emphasis on learning through projects, but the case study results indicated an absence of important outcomes such as engagement and citizenship values. In other respects, these courses not only aimed at significant learning outcomes in cognitive and affective domains, but also at assisting the transfer of necessary communication skills. The study presents insights for development of higher education curricula and implications for further research.
service-learning semantic network analysis learning outcomes student experiences communication campaign
Bu çalışma, yüksek öğretim kurumlarındaki mevcut hizmet ederek öğrenme uygulamalarını ortaya koymaktadır. Bu amaçla Türkiye’deki üniversitelerde sunulan ve erişilebilir öğrenme çıktıları bulunan toplam 64 ders incelemeye tabi tutulmuştur. Çalışmada ayrıca mülteci çocuklara yönelik nefret söylemiyle mücadele eden bir iletişim kampanyası, “başarılı uygulama” olarak örnek olay yaklaşımıyla ele alınmıştır. Genel öğrenme çıktıları ile örnek olaya konu olan kampanyanın yürütüldüğü dersi alan 43 öğrencinin ortaya koyduğu bireysel ve toplumsal çıktılar karşılaştırılmıştır. Metin tabanlı öğrenme çıktıları ve öğrenci deneyimlerini içeren görüşme verileri anlamsal ağ analizine tabi tutulmuştur. Hizmet ederek öğrenme dersleri genel olarak proje yoluyla öğrenme üzerinde yoğunlaşmakta, ancak örnek olay incelemesi sonuçlarında yer alan katılım ve vatandaşlık değerleri gibi önemli kazanımları içermemektedir. Öte yandan bu dersler, bilişsel ve duyuşsal alanlarda önemli öğrenme kazanımlarını hedeflemenin yanı sıra gerekli iletişim becerilerinin aktarılmasına da yardımcı olmaktadır. Çalışma, yüksek öğretim müfredatının geliştirilmesine ilişkin içgörüler ve gelecek araştırmalar için çıkarımlar sunmaktadır.
hizmet ederek öğrenme anlamsal ağ analizi öğrenme çıktıları öğrenci deneyimleri iletişim kampanyası
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Sayı: 2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset |