As the focus of the global economy shifts from production to services, the importance of knowledge-intensive industries has increased. In this essay creative industries, which focus on using individual creativity to flourish prosperity and develop a democratic state, is examined. The creative industries, intersecting with the widely accepted economic and business concept of innovation on the assumption that wealth could be generated by individual creativity, bear potential to contribute to the transformation of higher education in Turkey. The creative industries concept is poised to become subject to more broad and interdisciplinary discussion caused by cultural issues behind ‘creativity’ which is built on and the offer of new a kind of subjectivity that shapes the expectations of individuals. The aim of this study is to bring in different viewpoints and critics on this concept which has already started to spread through statistics, economical practices and incentives
Creative industries cultural industries information society new economy Turkey
Küresel ekonominin odağı mamul madde üretiminden hizmet sektörüne kaydıkça bilgi yoğun sektörlere verilen önem artar. Bu makalede bahse konu gelişmelere koşut olarak demokratikleşme ve refahı artırmak için bireysel yaratıcılığı odağa alan Yaratıcı Endüstriler kavramı irdelenmektedir. Bireysel yaratıcılığın refah yaratacağı varsayımı üzerinden işletme yazınında ve ekonomi dünyasında yaygın kullanılan inovasyon kavramı ile kesişen Yaratıcı Endüstriler, Türkiye’de yükseköğretimi dönüştüren pratiklere doğrudan etki etme potansiyeli taşır. Bunun yanında üzerine inşa edildiği ‘yaratıcılık’ kavramının ardındaki kültürel sorunlar ve bireylerin beklentilerini şekillendiren yeni bir tür öznelliği teklif etmesi nedeniyle Yaratıcı Endüstriler çok daha geniş ve disiplinlerarası çalışmaların konusu olmaya adaydır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de istatistikler, ekonomik pratikler ve teşvikler üzerinden yaygınlaşmaya başlayan kavram üzerine farklı bakış açılarını ve eleştirileri yazına kazandırmaktır
Yaratıcı endüstriler kültürel endüstriler bilgi toplumu yeni ekonomi Türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |