Mobil cihaz kullanımıyla birlikte artan mobil haber tüketimi, medya platformlarını, farklı sosyal medya uygulamaları için de yeni haber formatları üretmeye yöneltmiştir. Literatürde bu kapsamda daha çok Twitter, Facebook ve Instagram platformları ele alınırken; aktif kullanıcı sayısı 800 milyonu geçen TikTok uygulaması da habercilerin ilgi alanına girmeye başlamıştır. Bu çalışmada ise, haber kuruluşları ve gazetecilerin de içerik üretim ve dağıtım pratiğine yönelik yeni bir alan olarak dikkat çeken TikTok uygulaması ele alınmıştır. Çalışmada, platformda yer alan haber kuruluşlarının TikTok hesapları üzerine bir içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Platformda en çok takipçi, beğeni ve içerik sayısına sahip haber kuruluşları tespit edilmiş ve bu kuruluşların bulundukları ülkeler, daha çok hangi haber kategorisinde içerik ürettikleri gibi ana başlıklar üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre en fazla takipçi, içerik ve beğeni sayısının spor kategorisinde yayın yapan haber kuruluşlarında olduğu ve platformdaki haber kuruluşlarının merkezlerinin çoğunluğunun ABD’de olduğu belirlenmiştir. Türkiye’de ise dört haber kuruluşuna ait TikTok hesabı olduğu tespit edilmiştir. Sonuçlar, kullanıcı sayısı her geçen gün artan TikTok‘un haber kuruluşları için önemli bir platform olacağını göstermektedir.
Increasing mobile news consumption with the use of mobile devices has led media platforms to produce new news formats for different social media applications. Articles on this subject are mostly focused on Twitter, Facebook and Instagram platforms. However, the TikTok, with a number of active users exceeding 800 million, has also entered the field of journalism. In this study, the TikTok application, which attracts attention as a new area for the content production and distribution practice of news organizations and journalists, is discussed. Content analysis was carried out on the TikTok accounts of the news organizations on the platform. According to the results of the analysis, it was seen that the highest number of followers, content and likes among the news organizations accounts were in the sports category. It has been determined that the majority of the headquarters of the news organizations on the platform are in the United States. In Turkey, it has been determined that there are four TikTok accounts belonging to news organizations. The results show that TikTok, whose number of users is increasing day by day, will be an important platform for news organizations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021Issue: 2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset |