Research Article
BibTex RIS Cite

Haber Üretimi ve Dağıtımı Bağlamında Tiktok Uygulaması Ne Vaat Ediyor?

Year 2021, Issue: 2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset, 69 - 98, 29.12.2021
https://doi.org/10.24955/ilef.1037967

Abstract

Mobil cihaz kullanımıyla birlikte artan mobil haber tüketimi, medya platformlarını, farklı sosyal medya uygulamaları için de yeni haber formatları üretmeye yöneltmiştir. Literatürde bu kapsamda daha çok Twitter, Facebook ve Instagram platformları ele alınırken; aktif kullanıcı sayısı 800 milyonu geçen TikTok uygulaması da habercilerin ilgi alanına girmeye başlamıştır. Bu çalışmada ise, haber kuruluşları ve gazetecilerin de içerik üretim ve dağıtım pratiğine yönelik yeni bir alan olarak dikkat çeken TikTok uygulaması ele alınmıştır. Çalışmada, platformda yer alan haber kuruluşlarının TikTok hesapları üzerine bir içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Platformda en çok takipçi, beğeni ve içerik sayısına sahip haber kuruluşları tespit edilmiş ve bu kuruluşların bulundukları ülkeler, daha çok hangi haber kategorisinde içerik ürettikleri gibi ana başlıklar üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre en fazla takipçi, içerik ve beğeni sayısının spor kategorisinde yayın yapan haber kuruluşlarında olduğu ve platformdaki haber kuruluşlarının merkezlerinin çoğunluğunun ABD’de olduğu belirlenmiştir. Türkiye’de ise dört haber kuruluşuna ait TikTok hesabı olduğu tespit edilmiştir. Sonuçlar, kullanıcı sayısı her geçen gün artan TikTok‘un haber kuruluşları için önemli bir platform olacağını göstermektedir.

References

  • Agence France-Presse (AFP). 2020. “AFP enters partnership with TikTok on fact-checking in Asia-Pacific.” AFP. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. https://www.afp.com/en/agency/press-releases-newsletter/afp-enters-partnership-tiktok-fact-checking-asia-pacific
  • Alejandro, Jennifer. 2010. “Reuters Institute Fellowship Paper University of Oxford By Jennifer Alejandro Hilary and Trinity Terms 2010 Sponsor : Thomson Reuters Foundation,” 1-47.
  • Anderson, Katie Elson. 2017. “Getting Acquainted with Social Networks and Apps: Social Media in 2017.” Library Hi Tech News 34 (10): 1-6. https://doi.org/10.1108/LHTN-10-2017-0073.
  • Arık, Emel. 2013. “Yurttaş Gazeteciliğinin Günümüzdeki Görünümü: Twitter Gazeteciliği.” İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi (36): 273-287.
  • Binark, Mutlu ve Günseli Bayraktutan. 2013. Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Binark, Mutlu ve Koray Löker. 2011. Sivil Toplum Örgütleri İçin Bilişim Rehberi. Ankara: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi.
  • Bonfiglio, Nahila. 2019. “What is ‘TikTok including musical.ly?” Dailydot.com. Erişim tarihi 10 Kasım 2020. https://www.dailydot.com/upstream/tiktok-including-musical-ly/
  • Burgess, Jean, ve Edward Hurcombe. 2019. “Digital Journalism as Symptom, Response, and Agent of Change in the Platformed Media Environment.” Digital Journalism 7 (3): 359-67. https://doi.org/10.1080/21670811.2018.1556313.
  • Campbell, Charlie. 2020. “How TikTok Found Itself in the Middle of a U.S.-China Tech War.” Time. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. https://time.com/5876610/tiktok-china-tech-war/
  • Carrera Alvarez, Pilar, Clara Sainz De BarandaandúJar, Eva Herrero Curiel ve Nieves Limón Serrano. 2012. “Journalism and Social Media: How Spanish Journalists Are Using Twitter.” Estudios Sobre El Mensaje Periodistico 18 (1): 31-53. https://doi.org/10.5209/rev_ESMP.2012.v18.n1.39353.
  • Columbia University School of Engineering and Applied Science. 2016. “New study highlights power of crowd to transmit news on Twitter: Using public data, researchers explore influence on social web.” Sciencedaily. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. www.sciencedaily.com/releases/2016/06/160615134949.html
  • Çetinkaya, Aysel. 2019. “Çevrimiçi Gazetelerin Instagram Üzerinden Haber Paylaşımı.” Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi 1 (2): 1-28.
  • Digital News Report. 2021. “Reuters Institute Digital News Report 2021. 10 th. Edition.” Erişim tarihi 3 Ekim 2021. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/202106/Digital_News_Report_2021_FINAL.pdf
  • Dumanlı Kürkçü, Duygu. 2016. “Türkiye’de Ulusal ve Yerel Gazeteleri̇n Twitter Kullanımı.” The Journal of Academic Social Science Studies 5 (46): 85-85. https://doi.org/10.9761/jasss3442.
  • Duverger, Maurice. 1980. Metodoloji Açısından Sosyal Bilimlere Giriş. Çeviren Ünsal Oskay. İstanbul: Bilgi Yayınevi.
  • Goffman, Eving. 2020. Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. Çeviren Barış Cezar. İstanbul: Metis.
  • Hamburger, Ellis. 2013. “Snapchat’s next big thing: ‘stories’ that don’t just disappear.” The Verge. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. https://www.theverge.com/2013/10/3/4791934/snapchats-next-big-thing-stories-that-dont-just-disappear
  • Harrison, Jackie. 2010. “User-Generated Content and Gatekeeping at the BBC Hub.” Journalism Studies 11 (2): 243-56. https://doi.org/10.1080/14616700903290593.
  • Hermida, Alfred. 2010. “Twittering the News: The Emergence of Ambient Journalism.” Journalism Practice 4 (3): 297-308. https://doi.org/10.1080/17512781003640703.
  • Hermida, Alfred. 2012. “Tweets and Truth: Journalism as a Discipline of Collaborative Verification.” Journalism Practice (5–6): 659-68. https://doi.org/10.1080/17512786.2012.667269.
  • Hermida, Alfred. 2013. “#Journalism: Reconfiguring Journalism Research about Twitter, One Tweet at a Time.” Digital Journalism 1 (3): 295-313. https://doi.org/10.1080/21670811.2013.808456.
  • Hille, Sanne ve Piet Bakker. 2013. “I like News. Searching for the ‘Holy Grail’ of Social Media: The Use of Facebook by Dutch News Media and Their Audiences.” European Journal of Communication 28 (6): 663-80. https://doi.org/10.1177/0267323113497435.
  • İrvan, Süleyman. 2014. “İnternet Gazeteciliğinde Fırsatlar ve Tehditler.” Yeni Düzen. Erişim tarihi 9 Eylül 2020. http://www.yeniduzen.com/İnternet-gazeteciliginde-firsatlar-ve-tehditler-2981yy.html
  • Jacks, Eric. 2020. “The News Publisher’s Guide to TikTok.” Twipe Digital Publishing. Erişim tarihi 11 Eylül 2020. https://www.twipemobile.com/the-news-publishers-guide-to-tiktok/
  • Johnston, Lisette. 2016. “Social News = Journalism Evolution?: How the Integration of UGC into Newswork Helps and Hinders the Role of the Journalist.” Digital Journalism 4 (7): 899–909. https://doi.org/10.1080/21670811.2016.1168709.
  • Jorgenson, Dave. 2020. “Tiktok is Journalism in Every Sense”: How The Washington Post raked in 647,700 followers since its launch last year.” What’s New In Publishing. Erişim tarihi 15 Eylül 2020. https://whatsnewinpublishing.com/tiktok-is-journalism-in-every-sense-how-the-washington-post-raked-in-647700-followers-since-its-launch-last-year
  • Kelly, Makena. 2020. “The World Health Organization Has Joined Tiktok To Fight Coronavirus Misinformation.” The Verge. Erişim tarihi 11 Ekim 2020. https://www.theverge.com/2020/2/28/21158276/coronavirus-covid19-tiktok-who-world-health-organization-protection
  • Keten, Emre Tansu. 2021. “Tiktok Nereye Düşer?” Sendika.org. Erişim tarihi 20 Ekim 2021. https://sendika.org/2021/07/tiktok-nereye-duser-625541/
  • Kıyan, Zafer ve Nurcan Törenli. 2018. “The Role of Social Media in Journalism: An Examination on Turkish News Organizations.” Gaziantep University Journal of Social Sciences 17: 32-55. https://doi.org/10.21547/jss.374938.
  • Kosoff, Maya. 2016. “The inside story of vine’s demişe.” Vanity Fair. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. https://www.vanityfair.com/news/2016/10/what-happened-to-vine
  • Kurt, Hanifi. 2014. “Gazetecilik Pratiği ve Sosyal Medya.” Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13 (4): 821–835. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jss/issue/24262/257179.
  • Kuyucu, Mihalis. 2014. “Çevresel Haber Ortamı Olarak Twitter ve Twitter Gazeteciliği.” Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi. 3 (2). 159-189.
  • Kuyucu, Mihalis. 2019. “Matbaadan Twitter’a Değişen Gazetecilikte Yaşanan Sosyal Medya İnfilakı: Türkiye’de Yayınlanan Gazetelerin Twitter Kullanımına Yönelik Bir Araştırma.” Dijital Çağda Habercilik Kuram ve Uygulamada Yeni Yönelimler içinde, editörler Zafer Özdemir ve Aysel Çetinkaya, 195-236. İstanbul: Der Yayınları.
  • Kwak, Haewoon, Lee Changhyun, Park Hosung ve Moon Sue. 2010. “What is Twitter, a social network or a news media?” Proceedings of the 19th International Conference on World Wide Web. Erişim tarihi 25 Eylül 2020. http://www.ambuehler.ethz.ch/CDstore/www2010/www/p591.pdf
  • Lasorsa, Dominic L., Seth C. Lewis ve Avery E. Holton. 2012. “Normalizing Twitter: Journalism Practice İn An Emerging Communication Space.” Journalism Studies 13 (1): 19-36. https://Doi.Org/10.1080/1461670x.2011.571825.
  • Lee, Jayeon. 2015. “The Double-Edged Sword: The Effects of Journalists’ Social Media Activities on Audience Perceptions of Journalists and Their News Products.” Journal of Computer-Mediated Communication 20 (3) 312-329. https://doi.org/10.1111/jcc4.12113
  • Mahadevan, Alex. 2020. “How The Washington Post’s TikTok guy Dave Jorgenson gets millions of views by being uncool.” Poynter. Erişim tarihi 20 Ekim 2020. https://www.poynter.org/reporting-editing/2019/how-the-washington-posts-tiktok-guy-dave-jorgenson-gets-millions-of-views-by-being-uncool/
  • Manosevitch, Idit. 2011. “User Generated Content in the Israeli Online Journalism Landscape.” Israel Affairs 17 (3): 422-44. https://doi.org/10.1080/13537121.2011.584670.
  • McLachlan, Stacey. 2020. “The Ultimate Guide to Social Media Live Streaming in 2020.” Hootsuite. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. https://blog.hootsuite.com/social-media-live-streaming/
  • Metcalfe, By Jenni, ve Toss Gascoigne. 2011. “Survey on How Australian Journalists Use the Internet.” Econnect (76): 1-13. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. http://www.econnect.com.au/wpcontent/uploads/2011/09/internet_svy.pdf
  • Nashmi, Eisa Al. 2018. “From Selfies to Media Events: How Instagram Users Interrupted Their Routines after the Charlie Hebdo Shootings.” Digital Journalism 6 (1): 98-117. https://doi.org/10.1080/21670811.2017.1306787.
  • O’Donnell, Patrick. 2020. “TikTok: journalism’s new frontier.” XcityPlus. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. https://xcityplus.com/features/6565/tiktok-journalisms-new-frontier/
  • Paulussen, Steve ve Raymond A. Harder. 2014. “Social Media References in Newspapers.” Journalism Practice 8 (5): 542-51. https://doi.org/10.1080/17512786.2014.894327.
  • Phillips, Mary-Katharine. 2020. “The News Publisher’s Guide to TikTok”. Twipemobile. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. https://www.twipemobile.com/the-news-publishers-guide-to-tiktok/
  • Priori Data. 2020a. “Leading Android apps in the Google play store worldwide in November 2019, by number of downloads (in millions).” Statista. Erişim tarihi 30 Ağustos 2020. https://www.statista.com/statistics/693944/leading-android-apps-worldwide-by-downloads/
  • Priori Data 2020b. “Leading iphone apps in the Apple app store worldwide in November 2019, by number (in millions).” Statista. Erişim tarihi 10 Ekim 2020. https://www.statista.com/statistics/695791/top-iphone-apps-worldwide-by-number-of-downloads/
  • Rosen, Jay. 2006. “The People Formerly Known as the Audience. Pressthink.” Erişim tarihi 25 Eylül 2020. http://archive.pressthink.org/2006/06/27/ppl_frmr.html
  • Schellewald, Andreas. 2021. “Communicative Forms on TikTok: Perspectives From Digital Ethnography.” International Journal of Communication 1437-1457.
  • Schuman, Michael. 2020. “Why America is Afraid Of Tiktok?”The Atlantic. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. https://www.theatlantic.com/international/archive/2020/07/tiktok-ban-china-america/614725/
  • Semircioğlu, Can. 2020. “Platformdaki Yanlış Bilgileri Tespit Etmek İçin Tiktok’la Çalışmaya Başlıyoruz.” Teyit.org. Erişim tarihi 19 Aralık 2020. https://teyit.org/ekipten-platformdaki-yanlis-bilgileri-tespit-etmek-icin-tiktokla-calismaya-basliyoruz
  • Sennen. 2020. “7 TikTok tips: A journalist’s guide to using the new popular platform.” Medium. Erişim tarihi 11 Aralık 2020. https://medium.com/disruptive-publishing/7-tiktok-tips-a-journalists-guide-to-using-the-new-popular-platform-165ee9a4bc9
  • Silva, Yara. 2020. “TikTok: journalism’s new frontier.” XcityPlus. Erişim tarihi 7 Ekim 2020. https://xcityplus.com/features/6565/tiktok-journalisms-new-frontier/
  • Sine, Rengim ve Gülşah Sarı. 2018. “Profesyonel Gazetecilerin Gözünden Sosyal Medya ve Habercilik İlişkisi.” Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (30), 364-84. https://doi.org/10.31123/akil.460921.
  • Sütçü, Cem Sefa ve Serkan Bayrakçı. 2014. “Sosyal Medya Gazeteleri Nasıl Etkiliyor? Haberlerin Twitter’da Yayılması Üzerine Bir Araştırma.” Turkish Online Journal of Design Art and Communication 4: 40-52.
  • Taşkıran, İzzet ve Ali Murat Kırık. 2016. “Gazetecilerin Sosyal Medyayı Haber Kaynağı Olarak Kullanımı: Medya Profesyonellerinin Bakış Açılarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma.” Intermedia International e-journal 3 (4): 213-241.
  • Thompson, Will. 2020. “Tiktok – What Is It And Should Journalısts Be Usıng It?” The School of Journalism. Erişim tarihi 9 Ekim 2020. https://schoolofjournalism.co.uk/blog/tiktok-what-is-it-and-should-journalists-be-using-it/
  • Tidy, Joe. 2020. “TikTok Nasıl Çin ve ABD Arasındaki Çatışmanın Ortasında Kaldı?” BBC. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-53488613
  • Tidy, Joe ve Sophia Smith Galer. 2020. “TikTok: Bir sosyal medya devinin hikâyesi.” BBC. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-53661782
  • TikTok’un Emek Sineması, 2020. TikTok’un Emek Sineması. Erişim tarihi 10 Ocak 2021. http://tiktokunemeksinemasi.karsi.com/index.html
  • Tolentino, Jia. 2019. “How TikTok holds our attention.” Newyorker. Erişim tarihi 25 Ekim, 2020. https://www.newyorker.com/magazine/2019/09/30/how-tiktok-holds-our-attention
  • Tong, Jingrong. 2015. “Chinese Journalists’ Views of User-Generated Content Producers and Journalism: A Case Study of the Boundary Work of Journalism.” Asian Journal of Communication 25 (6): 600-616. https://doi.org/10.1080/01292986.2015.1019526.
  • Ünal, Recep, 2017. “Mobil Canlı Yayın Uygulamalarının Habercilik Bağlamında Kullanımının Olanak ve Sınırlılıkları.” Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 24-37.
  • Ünal, Recep. 2018. “Medya Ekolojisinde Yeni Hikaye Anlatım Biçimi Olarak Instagram: BBC News ve CNN Türk Örneği.” E-Kurgu 26 (3), 403-421. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kurgu/issue/59637/859477
  • Vis, Farida. 2013. “Twitter as a Reporting Tool for Breaking News: Journalists Tweeting the 2011 UK Riots.” Digital Journalism 1 (1): 27-47. https://doi.org/10.1080/21670811.2012.741316. We Are Social. 2021. Global digital report 2021. We Are Social. Erişim tarihi 16 Kasım 2020. https://wearesocial.com/digital-2021
  • Weeks, Brian E. ve R. Lance Holbert. 2013. “Predicting Dissemination of News Content in Social Media: A Focus on Reception, Friending, and Partisanship.” Journalism & Mass Communication Quarterly 90 (2): 212-32. https://doi.org/10.1177/1077699013482906.
  • Wright, Choe. 2017. “Are Beauty Bloggers More Influential Than Traditional Industry.” Journal of Promotional Communications 5 (3): 303-32.
  • Zaffarano, Francesco. 2020. “The modern dilemma of TikTok journalism.” Columbia Journalism Review. Erişim tarihi 10 Eylül 2020. https://www.cjr.org/analysis/the-modern-dilemma-of-tiktok-journalism.php

What does Tiktok App Promise in the Context of News Production and Distribution?

Year 2021, Issue: 2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset, 69 - 98, 29.12.2021
https://doi.org/10.24955/ilef.1037967

Abstract

Increasing mobile news consumption with the use of mobile devices has led media platforms to produce new news formats for different social media applications. Articles on this subject are mostly focused on Twitter, Facebook and Instagram platforms. However, the TikTok, with a number of active users exceeding 800 million, has also entered the field of journalism. In this study, the TikTok application, which attracts attention as a new area for the content production and distribution practice of news organizations and journalists, is discussed. Content analysis was carried out on the TikTok accounts of the news organizations on the platform. According to the results of the analysis, it was seen that the highest number of followers, content and likes among the news organizations accounts were in the sports category. It has been determined that the majority of the headquarters of the news organizations on the platform are in the United States. In Turkey, it has been determined that there are four TikTok accounts belonging to news organizations. The results show that TikTok, whose number of users is increasing day by day, will be an important platform for news organizations.

References

  • Agence France-Presse (AFP). 2020. “AFP enters partnership with TikTok on fact-checking in Asia-Pacific.” AFP. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. https://www.afp.com/en/agency/press-releases-newsletter/afp-enters-partnership-tiktok-fact-checking-asia-pacific
  • Alejandro, Jennifer. 2010. “Reuters Institute Fellowship Paper University of Oxford By Jennifer Alejandro Hilary and Trinity Terms 2010 Sponsor : Thomson Reuters Foundation,” 1-47.
  • Anderson, Katie Elson. 2017. “Getting Acquainted with Social Networks and Apps: Social Media in 2017.” Library Hi Tech News 34 (10): 1-6. https://doi.org/10.1108/LHTN-10-2017-0073.
  • Arık, Emel. 2013. “Yurttaş Gazeteciliğinin Günümüzdeki Görünümü: Twitter Gazeteciliği.” İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi (36): 273-287.
  • Binark, Mutlu ve Günseli Bayraktutan. 2013. Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Binark, Mutlu ve Koray Löker. 2011. Sivil Toplum Örgütleri İçin Bilişim Rehberi. Ankara: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi.
  • Bonfiglio, Nahila. 2019. “What is ‘TikTok including musical.ly?” Dailydot.com. Erişim tarihi 10 Kasım 2020. https://www.dailydot.com/upstream/tiktok-including-musical-ly/
  • Burgess, Jean, ve Edward Hurcombe. 2019. “Digital Journalism as Symptom, Response, and Agent of Change in the Platformed Media Environment.” Digital Journalism 7 (3): 359-67. https://doi.org/10.1080/21670811.2018.1556313.
  • Campbell, Charlie. 2020. “How TikTok Found Itself in the Middle of a U.S.-China Tech War.” Time. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. https://time.com/5876610/tiktok-china-tech-war/
  • Carrera Alvarez, Pilar, Clara Sainz De BarandaandúJar, Eva Herrero Curiel ve Nieves Limón Serrano. 2012. “Journalism and Social Media: How Spanish Journalists Are Using Twitter.” Estudios Sobre El Mensaje Periodistico 18 (1): 31-53. https://doi.org/10.5209/rev_ESMP.2012.v18.n1.39353.
  • Columbia University School of Engineering and Applied Science. 2016. “New study highlights power of crowd to transmit news on Twitter: Using public data, researchers explore influence on social web.” Sciencedaily. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. www.sciencedaily.com/releases/2016/06/160615134949.html
  • Çetinkaya, Aysel. 2019. “Çevrimiçi Gazetelerin Instagram Üzerinden Haber Paylaşımı.” Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi 1 (2): 1-28.
  • Digital News Report. 2021. “Reuters Institute Digital News Report 2021. 10 th. Edition.” Erişim tarihi 3 Ekim 2021. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/202106/Digital_News_Report_2021_FINAL.pdf
  • Dumanlı Kürkçü, Duygu. 2016. “Türkiye’de Ulusal ve Yerel Gazeteleri̇n Twitter Kullanımı.” The Journal of Academic Social Science Studies 5 (46): 85-85. https://doi.org/10.9761/jasss3442.
  • Duverger, Maurice. 1980. Metodoloji Açısından Sosyal Bilimlere Giriş. Çeviren Ünsal Oskay. İstanbul: Bilgi Yayınevi.
  • Goffman, Eving. 2020. Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. Çeviren Barış Cezar. İstanbul: Metis.
  • Hamburger, Ellis. 2013. “Snapchat’s next big thing: ‘stories’ that don’t just disappear.” The Verge. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. https://www.theverge.com/2013/10/3/4791934/snapchats-next-big-thing-stories-that-dont-just-disappear
  • Harrison, Jackie. 2010. “User-Generated Content and Gatekeeping at the BBC Hub.” Journalism Studies 11 (2): 243-56. https://doi.org/10.1080/14616700903290593.
  • Hermida, Alfred. 2010. “Twittering the News: The Emergence of Ambient Journalism.” Journalism Practice 4 (3): 297-308. https://doi.org/10.1080/17512781003640703.
  • Hermida, Alfred. 2012. “Tweets and Truth: Journalism as a Discipline of Collaborative Verification.” Journalism Practice (5–6): 659-68. https://doi.org/10.1080/17512786.2012.667269.
  • Hermida, Alfred. 2013. “#Journalism: Reconfiguring Journalism Research about Twitter, One Tweet at a Time.” Digital Journalism 1 (3): 295-313. https://doi.org/10.1080/21670811.2013.808456.
  • Hille, Sanne ve Piet Bakker. 2013. “I like News. Searching for the ‘Holy Grail’ of Social Media: The Use of Facebook by Dutch News Media and Their Audiences.” European Journal of Communication 28 (6): 663-80. https://doi.org/10.1177/0267323113497435.
  • İrvan, Süleyman. 2014. “İnternet Gazeteciliğinde Fırsatlar ve Tehditler.” Yeni Düzen. Erişim tarihi 9 Eylül 2020. http://www.yeniduzen.com/İnternet-gazeteciliginde-firsatlar-ve-tehditler-2981yy.html
  • Jacks, Eric. 2020. “The News Publisher’s Guide to TikTok.” Twipe Digital Publishing. Erişim tarihi 11 Eylül 2020. https://www.twipemobile.com/the-news-publishers-guide-to-tiktok/
  • Johnston, Lisette. 2016. “Social News = Journalism Evolution?: How the Integration of UGC into Newswork Helps and Hinders the Role of the Journalist.” Digital Journalism 4 (7): 899–909. https://doi.org/10.1080/21670811.2016.1168709.
  • Jorgenson, Dave. 2020. “Tiktok is Journalism in Every Sense”: How The Washington Post raked in 647,700 followers since its launch last year.” What’s New In Publishing. Erişim tarihi 15 Eylül 2020. https://whatsnewinpublishing.com/tiktok-is-journalism-in-every-sense-how-the-washington-post-raked-in-647700-followers-since-its-launch-last-year
  • Kelly, Makena. 2020. “The World Health Organization Has Joined Tiktok To Fight Coronavirus Misinformation.” The Verge. Erişim tarihi 11 Ekim 2020. https://www.theverge.com/2020/2/28/21158276/coronavirus-covid19-tiktok-who-world-health-organization-protection
  • Keten, Emre Tansu. 2021. “Tiktok Nereye Düşer?” Sendika.org. Erişim tarihi 20 Ekim 2021. https://sendika.org/2021/07/tiktok-nereye-duser-625541/
  • Kıyan, Zafer ve Nurcan Törenli. 2018. “The Role of Social Media in Journalism: An Examination on Turkish News Organizations.” Gaziantep University Journal of Social Sciences 17: 32-55. https://doi.org/10.21547/jss.374938.
  • Kosoff, Maya. 2016. “The inside story of vine’s demişe.” Vanity Fair. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. https://www.vanityfair.com/news/2016/10/what-happened-to-vine
  • Kurt, Hanifi. 2014. “Gazetecilik Pratiği ve Sosyal Medya.” Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13 (4): 821–835. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jss/issue/24262/257179.
  • Kuyucu, Mihalis. 2014. “Çevresel Haber Ortamı Olarak Twitter ve Twitter Gazeteciliği.” Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi. 3 (2). 159-189.
  • Kuyucu, Mihalis. 2019. “Matbaadan Twitter’a Değişen Gazetecilikte Yaşanan Sosyal Medya İnfilakı: Türkiye’de Yayınlanan Gazetelerin Twitter Kullanımına Yönelik Bir Araştırma.” Dijital Çağda Habercilik Kuram ve Uygulamada Yeni Yönelimler içinde, editörler Zafer Özdemir ve Aysel Çetinkaya, 195-236. İstanbul: Der Yayınları.
  • Kwak, Haewoon, Lee Changhyun, Park Hosung ve Moon Sue. 2010. “What is Twitter, a social network or a news media?” Proceedings of the 19th International Conference on World Wide Web. Erişim tarihi 25 Eylül 2020. http://www.ambuehler.ethz.ch/CDstore/www2010/www/p591.pdf
  • Lasorsa, Dominic L., Seth C. Lewis ve Avery E. Holton. 2012. “Normalizing Twitter: Journalism Practice İn An Emerging Communication Space.” Journalism Studies 13 (1): 19-36. https://Doi.Org/10.1080/1461670x.2011.571825.
  • Lee, Jayeon. 2015. “The Double-Edged Sword: The Effects of Journalists’ Social Media Activities on Audience Perceptions of Journalists and Their News Products.” Journal of Computer-Mediated Communication 20 (3) 312-329. https://doi.org/10.1111/jcc4.12113
  • Mahadevan, Alex. 2020. “How The Washington Post’s TikTok guy Dave Jorgenson gets millions of views by being uncool.” Poynter. Erişim tarihi 20 Ekim 2020. https://www.poynter.org/reporting-editing/2019/how-the-washington-posts-tiktok-guy-dave-jorgenson-gets-millions-of-views-by-being-uncool/
  • Manosevitch, Idit. 2011. “User Generated Content in the Israeli Online Journalism Landscape.” Israel Affairs 17 (3): 422-44. https://doi.org/10.1080/13537121.2011.584670.
  • McLachlan, Stacey. 2020. “The Ultimate Guide to Social Media Live Streaming in 2020.” Hootsuite. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. https://blog.hootsuite.com/social-media-live-streaming/
  • Metcalfe, By Jenni, ve Toss Gascoigne. 2011. “Survey on How Australian Journalists Use the Internet.” Econnect (76): 1-13. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. http://www.econnect.com.au/wpcontent/uploads/2011/09/internet_svy.pdf
  • Nashmi, Eisa Al. 2018. “From Selfies to Media Events: How Instagram Users Interrupted Their Routines after the Charlie Hebdo Shootings.” Digital Journalism 6 (1): 98-117. https://doi.org/10.1080/21670811.2017.1306787.
  • O’Donnell, Patrick. 2020. “TikTok: journalism’s new frontier.” XcityPlus. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. https://xcityplus.com/features/6565/tiktok-journalisms-new-frontier/
  • Paulussen, Steve ve Raymond A. Harder. 2014. “Social Media References in Newspapers.” Journalism Practice 8 (5): 542-51. https://doi.org/10.1080/17512786.2014.894327.
  • Phillips, Mary-Katharine. 2020. “The News Publisher’s Guide to TikTok”. Twipemobile. Erişim tarihi 4 Ekim 2020. https://www.twipemobile.com/the-news-publishers-guide-to-tiktok/
  • Priori Data. 2020a. “Leading Android apps in the Google play store worldwide in November 2019, by number of downloads (in millions).” Statista. Erişim tarihi 30 Ağustos 2020. https://www.statista.com/statistics/693944/leading-android-apps-worldwide-by-downloads/
  • Priori Data 2020b. “Leading iphone apps in the Apple app store worldwide in November 2019, by number (in millions).” Statista. Erişim tarihi 10 Ekim 2020. https://www.statista.com/statistics/695791/top-iphone-apps-worldwide-by-number-of-downloads/
  • Rosen, Jay. 2006. “The People Formerly Known as the Audience. Pressthink.” Erişim tarihi 25 Eylül 2020. http://archive.pressthink.org/2006/06/27/ppl_frmr.html
  • Schellewald, Andreas. 2021. “Communicative Forms on TikTok: Perspectives From Digital Ethnography.” International Journal of Communication 1437-1457.
  • Schuman, Michael. 2020. “Why America is Afraid Of Tiktok?”The Atlantic. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. https://www.theatlantic.com/international/archive/2020/07/tiktok-ban-china-america/614725/
  • Semircioğlu, Can. 2020. “Platformdaki Yanlış Bilgileri Tespit Etmek İçin Tiktok’la Çalışmaya Başlıyoruz.” Teyit.org. Erişim tarihi 19 Aralık 2020. https://teyit.org/ekipten-platformdaki-yanlis-bilgileri-tespit-etmek-icin-tiktokla-calismaya-basliyoruz
  • Sennen. 2020. “7 TikTok tips: A journalist’s guide to using the new popular platform.” Medium. Erişim tarihi 11 Aralık 2020. https://medium.com/disruptive-publishing/7-tiktok-tips-a-journalists-guide-to-using-the-new-popular-platform-165ee9a4bc9
  • Silva, Yara. 2020. “TikTok: journalism’s new frontier.” XcityPlus. Erişim tarihi 7 Ekim 2020. https://xcityplus.com/features/6565/tiktok-journalisms-new-frontier/
  • Sine, Rengim ve Gülşah Sarı. 2018. “Profesyonel Gazetecilerin Gözünden Sosyal Medya ve Habercilik İlişkisi.” Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (30), 364-84. https://doi.org/10.31123/akil.460921.
  • Sütçü, Cem Sefa ve Serkan Bayrakçı. 2014. “Sosyal Medya Gazeteleri Nasıl Etkiliyor? Haberlerin Twitter’da Yayılması Üzerine Bir Araştırma.” Turkish Online Journal of Design Art and Communication 4: 40-52.
  • Taşkıran, İzzet ve Ali Murat Kırık. 2016. “Gazetecilerin Sosyal Medyayı Haber Kaynağı Olarak Kullanımı: Medya Profesyonellerinin Bakış Açılarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma.” Intermedia International e-journal 3 (4): 213-241.
  • Thompson, Will. 2020. “Tiktok – What Is It And Should Journalısts Be Usıng It?” The School of Journalism. Erişim tarihi 9 Ekim 2020. https://schoolofjournalism.co.uk/blog/tiktok-what-is-it-and-should-journalists-be-using-it/
  • Tidy, Joe. 2020. “TikTok Nasıl Çin ve ABD Arasındaki Çatışmanın Ortasında Kaldı?” BBC. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-53488613
  • Tidy, Joe ve Sophia Smith Galer. 2020. “TikTok: Bir sosyal medya devinin hikâyesi.” BBC. Erişim tarihi 3 Eylül 2021. https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-53661782
  • TikTok’un Emek Sineması, 2020. TikTok’un Emek Sineması. Erişim tarihi 10 Ocak 2021. http://tiktokunemeksinemasi.karsi.com/index.html
  • Tolentino, Jia. 2019. “How TikTok holds our attention.” Newyorker. Erişim tarihi 25 Ekim, 2020. https://www.newyorker.com/magazine/2019/09/30/how-tiktok-holds-our-attention
  • Tong, Jingrong. 2015. “Chinese Journalists’ Views of User-Generated Content Producers and Journalism: A Case Study of the Boundary Work of Journalism.” Asian Journal of Communication 25 (6): 600-616. https://doi.org/10.1080/01292986.2015.1019526.
  • Ünal, Recep, 2017. “Mobil Canlı Yayın Uygulamalarının Habercilik Bağlamında Kullanımının Olanak ve Sınırlılıkları.” Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 24-37.
  • Ünal, Recep. 2018. “Medya Ekolojisinde Yeni Hikaye Anlatım Biçimi Olarak Instagram: BBC News ve CNN Türk Örneği.” E-Kurgu 26 (3), 403-421. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kurgu/issue/59637/859477
  • Vis, Farida. 2013. “Twitter as a Reporting Tool for Breaking News: Journalists Tweeting the 2011 UK Riots.” Digital Journalism 1 (1): 27-47. https://doi.org/10.1080/21670811.2012.741316. We Are Social. 2021. Global digital report 2021. We Are Social. Erişim tarihi 16 Kasım 2020. https://wearesocial.com/digital-2021
  • Weeks, Brian E. ve R. Lance Holbert. 2013. “Predicting Dissemination of News Content in Social Media: A Focus on Reception, Friending, and Partisanship.” Journalism & Mass Communication Quarterly 90 (2): 212-32. https://doi.org/10.1177/1077699013482906.
  • Wright, Choe. 2017. “Are Beauty Bloggers More Influential Than Traditional Industry.” Journal of Promotional Communications 5 (3): 303-32.
  • Zaffarano, Francesco. 2020. “The modern dilemma of TikTok journalism.” Columbia Journalism Review. Erişim tarihi 10 Eylül 2020. https://www.cjr.org/analysis/the-modern-dilemma-of-tiktok-journalism.php
There are 67 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Alp Şahin Çiçeklioğlu 0000-0002-5983-6764

Recep Ünal 0000-0001-6181-6255

Publication Date December 29, 2021
Published in Issue Year 2021Issue: 2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset

Cite

APA Çiçeklioğlu, A. Ş., & Ünal, R. (2021). Haber Üretimi ve Dağıtımı Bağlamında Tiktok Uygulaması Ne Vaat Ediyor?. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi(2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset), 69-98. https://doi.org/10.24955/ilef.1037967
AMA Çiçeklioğlu AŞ, Ünal R. Haber Üretimi ve Dağıtımı Bağlamında Tiktok Uygulaması Ne Vaat Ediyor?. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. December 2021;(2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset):69-98. doi:10.24955/ilef.1037967
Chicago Çiçeklioğlu, Alp Şahin, and Recep Ünal. “Haber Üretimi Ve Dağıtımı Bağlamında Tiktok Uygulaması Ne Vaat Ediyor?”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, no. 2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset (December 2021): 69-98. https://doi.org/10.24955/ilef.1037967.
EndNote Çiçeklioğlu AŞ, Ünal R (December 1, 2021) Haber Üretimi ve Dağıtımı Bağlamında Tiktok Uygulaması Ne Vaat Ediyor?. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset 69–98.
IEEE A. Ş. Çiçeklioğlu and R. Ünal, “Haber Üretimi ve Dağıtımı Bağlamında Tiktok Uygulaması Ne Vaat Ediyor?”, Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, no. 2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset, pp. 69–98, December 2021, doi: 10.24955/ilef.1037967.
ISNAD Çiçeklioğlu, Alp Şahin - Ünal, Recep. “Haber Üretimi Ve Dağıtımı Bağlamında Tiktok Uygulaması Ne Vaat Ediyor?”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset (December 2021), 69-98. https://doi.org/10.24955/ilef.1037967.
JAMA Çiçeklioğlu AŞ, Ünal R. Haber Üretimi ve Dağıtımı Bağlamında Tiktok Uygulaması Ne Vaat Ediyor?. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. 2021;:69–98.
MLA Çiçeklioğlu, Alp Şahin and Recep Ünal. “Haber Üretimi Ve Dağıtımı Bağlamında Tiktok Uygulaması Ne Vaat Ediyor?”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, no. 2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset, 2021, pp. 69-98, doi:10.24955/ilef.1037967.
Vancouver Çiçeklioğlu AŞ, Ünal R. Haber Üretimi ve Dağıtımı Bağlamında Tiktok Uygulaması Ne Vaat Ediyor?. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. 2021(2021 Özel Sayı: 2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Süreklilikler ve Kesintiler: Kültürler, Pazarlar ve Siyaset):69-98.