1 Anton Kaes, Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War (Princeton: Princeton
University Press, 2011), 78.
2 Kracauer’in yaptığı bu Caligari okumasının temelinde, filmin senaryosunu Carl Mayer ile
birlikte yazan Hans Janowitz’in senaryonun ilk halinin daha farklı olduğu, yapımcı ve yö-
netmenin bir çerçeve anlatı ekleyerek başkahramanın akıl hastasına dönüştürüldüğü iddiası
yatar. Oysa Kaes’in kitabında belirtildiği gibi filmin orijinal senaryosunun bulunması bu
yorumu ciddi şekilde sarsmaktadır. Kracauer’in 1947 yılında çalışmasını yaparken senaryo-
nun orijinalinden haberinin olmadığını göz önünde tutmak sağlıklı olacaktır.
3 Kaes, Shell, 44.
4 Kaes, Shell, 177.
5 Eleştiriler ile ilgili bkz. Kerstin T. Gaddy, “Review of Shell Shock Cinema: Weimar Culture
and the Wounds of War, by Anton Kaes,” South Atlantic Review 75 (2, Spring), (2010): 176–77;
ve Jan-Christopher Horak, “Review of Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wo-
unds of War, by Anton Kaes,” Film Quarterly 64 (4, Summer), (2011): 76–77.
Year 2017,
Volume: 4 Issue: 1, 181 - 186, 30.05.2017
1 Anton Kaes, Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War (Princeton: Princeton
University Press, 2011), 78.
2 Kracauer’in yaptığı bu Caligari okumasının temelinde, filmin senaryosunu Carl Mayer ile
birlikte yazan Hans Janowitz’in senaryonun ilk halinin daha farklı olduğu, yapımcı ve yö-
netmenin bir çerçeve anlatı ekleyerek başkahramanın akıl hastasına dönüştürüldüğü iddiası
yatar. Oysa Kaes’in kitabında belirtildiği gibi filmin orijinal senaryosunun bulunması bu
yorumu ciddi şekilde sarsmaktadır. Kracauer’in 1947 yılında çalışmasını yaparken senaryo-
nun orijinalinden haberinin olmadığını göz önünde tutmak sağlıklı olacaktır.
3 Kaes, Shell, 44.
4 Kaes, Shell, 177.
5 Eleştiriler ile ilgili bkz. Kerstin T. Gaddy, “Review of Shell Shock Cinema: Weimar Culture
and the Wounds of War, by Anton Kaes,” South Atlantic Review 75 (2, Spring), (2010): 176–77;
ve Jan-Christopher Horak, “Review of Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wo-
unds of War, by Anton Kaes,” Film Quarterly 64 (4, Summer), (2011): 76–77.
Kibaroğlu, B. (2017). Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 4(1), 181-186. https://doi.org/10.24955/ilef.312884
AMA
Kibaroğlu B. Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. May 2017;4(1):181-186. doi:10.24955/ilef.312884
Chicago
Kibaroğlu, Buğra. “Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 4, no. 1 (May 2017): 181-86. https://doi.org/10.24955/ilef.312884.
EndNote
Kibaroğlu B (May 1, 2017) Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 4 1 181–186.
IEEE
B. Kibaroğlu, “Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War”, Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, vol. 4, no. 1, pp. 181–186, 2017, doi: 10.24955/ilef.312884.
ISNAD
Kibaroğlu, Buğra. “Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 4/1 (May 2017), 181-186. https://doi.org/10.24955/ilef.312884.
JAMA
Kibaroğlu B. Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. 2017;4:181–186.
MLA
Kibaroğlu, Buğra. “Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, vol. 4, no. 1, 2017, pp. 181-6, doi:10.24955/ilef.312884.
Vancouver
Kibaroğlu B. Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. 2017;4(1):181-6.