Aşk ile tüketimin anlam açısından birbirini ikame edişi ile reklamcılığın ve reklam nesnesinin bu
durumu yeniden üreterek taze tutması, bu çalışmanın odak noktasında bulunmaktadır. Bu açıdan
aşk ile tüketimin nasıl ve hangi yönlerden bir araya geldiği ya da benzeştiği, aşkın doğasında
metalaşmanın varlığı/yokluğu, tüketim toplumu bireylerinin gündelik hayatlarında aşk’ın satın
alınabilen bir nesneye dönüşümü ile tüketme eyleminin aşksallaşmasının mümkünlüğü üzerine
eğilecek bu çalışmada, Markafoni’nin rastgele seçilmiş üç reklam filmi inceleme nesnesi olarak
belirlenmiştir. “Her alışveriş bir Aşk” ana sloganına sahip bu reklam filmleri “tüketim aşkı” teması
özelinde Roland Barthes’ın mit kavramı aracılığıyla analiz edilmiştir. Bununla birlikte reklamları düş
dünyası olarak betimleyen Jean Baudrillard’ın bu görüşünden hareketle Markafoni’nin tüketim aşk’ına
biçtiği düşsel mekanlar yine mit kavramı rehberliğinde değerlendirilmiştir.
The focus of this study is on how love and consumption becomes interchangeable and how
advertising and the objects of advertisement freshly reproduces this interchange. This
study has selected three commercial advertisement clips of Markafoni at random as objects
of examination. The study will analyze how and in which aspects love and consumption
congregate or resemble each other; existence/absence of commodification in the nature of
love; transformation of love to a purchasable object in individuals’ everyday life in consumption
society, and the possibility of the act of consuming turning into love. These commercial
films with the basic motto of “Each shopping is a love” will be analyzed within the scope of
“consumption love” theme through Roland Barthes’s concept of “myth”. Moreover, Markafoni’s
imaginary locations for consumption love are interpreted with reference to Jean Baudrillard’s
description of advertisements as simulacrum world, and with the guidance of the notion of
myth again.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017Volume: 4 Issue: 1 |