Book Review
BibTex RIS Cite

Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War

Year 2017, , 181 - 186, 30.05.2017
https://doi.org/10.24955/ilef.312884

Abstract

Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War

Anton Kaes

Princeton University Press, Princeton, 2011, 312 sayfa.

References

  • 1 Anton Kaes, Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War (Princeton: Princeton University Press, 2011), 78.
  • 2 Kracauer’in yaptığı bu Caligari okumasının temelinde, filmin senaryosunu Carl Mayer ile birlikte yazan Hans Janowitz’in senaryonun ilk halinin daha farklı olduğu, yapımcı ve yö- netmenin bir çerçeve anlatı ekleyerek başkahramanın akıl hastasına dönüştürüldüğü iddiası yatar. Oysa Kaes’in kitabında belirtildiği gibi filmin orijinal senaryosunun bulunması bu yorumu ciddi şekilde sarsmaktadır. Kracauer’in 1947 yılında çalışmasını yaparken senaryo- nun orijinalinden haberinin olmadığını göz önünde tutmak sağlıklı olacaktır.
  • 3 Kaes, Shell, 44.
  • 4 Kaes, Shell, 177.
  • 5 Eleştiriler ile ilgili bkz. Kerstin T. Gaddy, “Review of Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War, by Anton Kaes,” South Atlantic Review 75 (2, Spring), (2010): 176–77; ve Jan-Christopher Horak, “Review of Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wo- unds of War, by Anton Kaes,” Film Quarterly 64 (4, Summer), (2011): 76–77.
Year 2017, , 181 - 186, 30.05.2017
https://doi.org/10.24955/ilef.312884

Abstract

References

  • 1 Anton Kaes, Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War (Princeton: Princeton University Press, 2011), 78.
  • 2 Kracauer’in yaptığı bu Caligari okumasının temelinde, filmin senaryosunu Carl Mayer ile birlikte yazan Hans Janowitz’in senaryonun ilk halinin daha farklı olduğu, yapımcı ve yö- netmenin bir çerçeve anlatı ekleyerek başkahramanın akıl hastasına dönüştürüldüğü iddiası yatar. Oysa Kaes’in kitabında belirtildiği gibi filmin orijinal senaryosunun bulunması bu yorumu ciddi şekilde sarsmaktadır. Kracauer’in 1947 yılında çalışmasını yaparken senaryo- nun orijinalinden haberinin olmadığını göz önünde tutmak sağlıklı olacaktır.
  • 3 Kaes, Shell, 44.
  • 4 Kaes, Shell, 177.
  • 5 Eleştiriler ile ilgili bkz. Kerstin T. Gaddy, “Review of Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War, by Anton Kaes,” South Atlantic Review 75 (2, Spring), (2010): 176–77; ve Jan-Christopher Horak, “Review of Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wo- unds of War, by Anton Kaes,” Film Quarterly 64 (4, Summer), (2011): 76–77.
There are 5 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Buğra Kibaroğlu

Publication Date May 30, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Kibaroğlu, B. (2017). Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 4(1), 181-186. https://doi.org/10.24955/ilef.312884
AMA Kibaroğlu B. Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. May 2017;4(1):181-186. doi:10.24955/ilef.312884
Chicago Kibaroğlu, Buğra. “Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 4, no. 1 (May 2017): 181-86. https://doi.org/10.24955/ilef.312884.
EndNote Kibaroğlu B (May 1, 2017) Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 4 1 181–186.
IEEE B. Kibaroğlu, “Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War”, Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, vol. 4, no. 1, pp. 181–186, 2017, doi: 10.24955/ilef.312884.
ISNAD Kibaroğlu, Buğra. “Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 4/1 (May 2017), 181-186. https://doi.org/10.24955/ilef.312884.
JAMA Kibaroğlu B. Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. 2017;4:181–186.
MLA Kibaroğlu, Buğra. “Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, vol. 4, no. 1, 2017, pp. 181-6, doi:10.24955/ilef.312884.
Vancouver Kibaroğlu B. Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. 2017;4(1):181-6.