Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Video Sharing Strategies of Higher Education Institutions: A research on Universities YouTube Channels in Turkey

Yıl 2018, , 29 - 52, 03.12.2018
https://doi.org/10.24955/ilef.491648

Öz

With the expansion of new communication technologies, a significant change has started in the field of education and science. Social media platforms, such as YouTube, Facebook, and Twitter enable researchers to distribute and discuss their scientific and educational contents in a digital environment. This study seeks to understand universities’ video sharing practices on YouTube and asks: For which purposes do universities use YouTube? What kind of streaming strategies do universities implement on this platform? Do they use YouTube efficiently for educational purposes? This study attempts to answer these questions by focusing on official YouTube channels of 182 universities in Turkey. The study uses web-harvesting technique and content analyze methodology to examine universities’ YouTube channels. Results reveal that there are important differences among universities YouTube channels in terms of quality and quantity. In this context, it can be argued that instead of distributing scientific and educational content, universities YouTube channel are used for promotional purposes and webcasting administrative practices. This study suggests a roadmap for the universities to improve their education-based video sharing strategy to facilitate their participation in the scientific video ecosystem.

Kaynakça

  • “Facts about w3c – history,”, https://www.w3.org/Consortium/facts#history, Erişim Tarihi 14 Mart 2018.
  • Nupur Choudhury, “World Wide Web and Its Journey from Web 1.0 to Web 4.0,” International Journal of Computer Science and Information Technologies 5(6) (2015): 8096-8100.
  • Joanne Morreale, “From Homemade to Store Bought: Annoying Orange and the Professionalization of YouTube,” Journal of Consumer Culture 14(1) (2014): 114.

Yüksek Öğretim Kurumlarının Video Paylaşım Stratejileri: Türkiye’deki Üniversitelerin YouTube Kanalları Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2018, , 29 - 52, 03.12.2018
https://doi.org/10.24955/ilef.491648

Öz

Yeni iletişim teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla birlikte, eğitim ve bilim alanında önemli bir değişim başlamıştır. Günümüzde YouTube, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya uygulamaları, bilimsel yayınlar ve araştırmaların geniş kitlelere ulaşmasına ve sayısal ortamda tartışılmasına olanak tanımaktadır. Makale, üniversitelerin video paylaşım uygulamalarını anlamak amacıyla aşağıdaki sorulara odaklanmaktadır: Üniversiteler YouTube platformunu hangi amaçla kullanmaktadır? Uyguladıkları içerik yayın stratejileri nelerdir? YouTube’u eğitim alanında etkin biçimde kullanabilmekte midir? Bu sorular ekseninde Türkiye’deki 182 üniversitenin kullandığı kurumsal video paylaşım platformlarına odaklanılmıştır. Araştırmada, üniversitelerin YouTube kanalları, web hasatçılığı ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, üniversitelerin YouTube kanallarının nitelik ve nicelik açısından aralarında büyük farklılıklar olduğunu göstermiştir. Daha da önemlisi bu kanalların bilimsel içerik ve derslerin paylaşılmasında kullanılması yerine, ağırlıklı olarak üniversitelerin tanıtımı ve yönetim kadrolarının icraatlarının duyurulması için kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, üniversitelerin eğitim odaklı içerik yayın stratejilerini geliştirebilmeleri ve günümüz video ekosistemine etkin biçimde katılabilmeleri için bir yol haritası önermektedir.













NOT: Bu çalışma etkileşimli bir makale olarak tasarlanmıştır. Çalışmada yer alan verilerin sayısal
görselleştirmeleri hazırlanarak
www.netlab.media/universite-youtube/
adresinden erişime açılmıştır.
 Makalenin
söz konusu bu mikro site ile birlikte okunması önerilir.

















Kaynakça

  • “Facts about w3c – history,”, https://www.w3.org/Consortium/facts#history, Erişim Tarihi 14 Mart 2018.
  • Nupur Choudhury, “World Wide Web and Its Journey from Web 1.0 to Web 4.0,” International Journal of Computer Science and Information Technologies 5(6) (2015): 8096-8100.
  • Joanne Morreale, “From Homemade to Store Bought: Annoying Orange and the Professionalization of YouTube,” Journal of Consumer Culture 14(1) (2014): 114.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ergin Şafak Dikmen 0000-0002-2360-7046

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Dikmen, E. Ş. (2018). Yüksek Öğretim Kurumlarının Video Paylaşım Stratejileri: Türkiye’deki Üniversitelerin YouTube Kanalları Üzerine Bir İnceleme. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 5(2), 29-52. https://doi.org/10.24955/ilef.491648
AMA Dikmen EŞ. Yüksek Öğretim Kurumlarının Video Paylaşım Stratejileri: Türkiye’deki Üniversitelerin YouTube Kanalları Üzerine Bir İnceleme. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. Aralık 2018;5(2):29-52. doi:10.24955/ilef.491648
Chicago Dikmen, Ergin Şafak. “Yüksek Öğretim Kurumlarının Video Paylaşım Stratejileri: Türkiye’deki Üniversitelerin YouTube Kanalları Üzerine Bir İnceleme”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2018): 29-52. https://doi.org/10.24955/ilef.491648.
EndNote Dikmen EŞ (01 Aralık 2018) Yüksek Öğretim Kurumlarının Video Paylaşım Stratejileri: Türkiye’deki Üniversitelerin YouTube Kanalları Üzerine Bir İnceleme. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 5 2 29–52.
IEEE E. Ş. Dikmen, “Yüksek Öğretim Kurumlarının Video Paylaşım Stratejileri: Türkiye’deki Üniversitelerin YouTube Kanalları Üzerine Bir İnceleme”, Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 29–52, 2018, doi: 10.24955/ilef.491648.
ISNAD Dikmen, Ergin Şafak. “Yüksek Öğretim Kurumlarının Video Paylaşım Stratejileri: Türkiye’deki Üniversitelerin YouTube Kanalları Üzerine Bir İnceleme”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi 5/2 (Aralık 2018), 29-52. https://doi.org/10.24955/ilef.491648.
JAMA Dikmen EŞ. Yüksek Öğretim Kurumlarının Video Paylaşım Stratejileri: Türkiye’deki Üniversitelerin YouTube Kanalları Üzerine Bir İnceleme. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. 2018;5:29–52.
MLA Dikmen, Ergin Şafak. “Yüksek Öğretim Kurumlarının Video Paylaşım Stratejileri: Türkiye’deki Üniversitelerin YouTube Kanalları Üzerine Bir İnceleme”. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, c. 5, sy. 2, 2018, ss. 29-52, doi:10.24955/ilef.491648.
Vancouver Dikmen EŞ. Yüksek Öğretim Kurumlarının Video Paylaşım Stratejileri: Türkiye’deki Üniversitelerin YouTube Kanalları Üzerine Bir İnceleme. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi. 2018;5(2):29-52.