With the expansion of new communication technologies, a significant change has started in the field of education and science. Social media platforms, such as YouTube, Facebook, and Twitter enable researchers to distribute and discuss their scientific and educational contents in a digital environment. This study seeks to understand universities’ video sharing practices on YouTube and asks: For which purposes do universities use YouTube? What kind of streaming strategies do universities implement on this platform? Do they use YouTube efficiently for educational purposes? This study attempts to answer these questions by focusing on official YouTube channels of 182 universities in Turkey. The study uses web-harvesting technique and content analyze methodology to examine universities’ YouTube channels. Results reveal that there are important differences among universities YouTube channels in terms of quality and quantity. In this context, it can be argued that instead of distributing scientific and educational content, universities YouTube channel are used for promotional purposes and webcasting administrative practices. This study suggests a roadmap for the universities to improve their education-based video sharing strategy to facilitate their participation in the scientific video ecosystem.
University open access YouTube distance education social media internet
Yeni iletişim teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla birlikte, eğitim ve bilim alanında önemli bir değişim başlamıştır. Günümüzde YouTube, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya uygulamaları, bilimsel yayınlar ve araştırmaların geniş kitlelere ulaşmasına ve sayısal ortamda tartışılmasına olanak tanımaktadır. Makale, üniversitelerin video paylaşım uygulamalarını anlamak amacıyla aşağıdaki sorulara odaklanmaktadır: Üniversiteler YouTube platformunu hangi amaçla kullanmaktadır? Uyguladıkları içerik yayın stratejileri nelerdir? YouTube’u eğitim alanında etkin biçimde kullanabilmekte midir? Bu sorular ekseninde Türkiye’deki 182 üniversitenin kullandığı kurumsal video paylaşım platformlarına odaklanılmıştır. Araştırmada, üniversitelerin YouTube kanalları, web hasatçılığı ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, üniversitelerin YouTube kanallarının nitelik ve nicelik açısından aralarında büyük farklılıklar olduğunu göstermiştir. Daha da önemlisi bu kanalların bilimsel içerik ve derslerin paylaşılmasında kullanılması yerine, ağırlıklı olarak üniversitelerin tanıtımı ve yönetim kadrolarının icraatlarının duyurulması için kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, üniversitelerin eğitim odaklı içerik yayın stratejilerini geliştirebilmeleri ve günümüz video ekosistemine etkin biçimde katılabilmeleri için bir yol haritası önermektedir.
NOT: Bu çalışma etkileşimli bir makale olarak tasarlanmıştır. Çalışmada yer alan verilerin sayısal
görselleştirmeleri hazırlanarak www.netlab.media/universite-youtube/
adresinden erişime açılmıştır. Makalenin
söz konusu bu mikro site ile birlikte okunması önerilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |