Konumsal medya, ağ, mobil cihazlar, konum verisi ve kenti biraraya getiren yapısıyla iletişim, kent sosyolojisi ve çevre psikolojisinin kesişim alanında yer alan disiplinlerarası bir araştırma konusudur. Fiziksel mekân ile dijital enformasyonu bir araya getirmekte, kullanıcı ile kent arasında arayüz işlevi görmektedir. Mekânı görme biçimlerini değiştiren konum tabanlı sosyal ağlar ve konum tabanlı mobil oyunların yarattığı hibrit mekân deneyimi, fiziksel mekân ile siber mekânı bir araya getirerek mekânsal dönüşümün son halkasını oluşturmaktadır. Konum tabanlı mobil oyunlar, kent sokaklarında oynanan ve gerçek kent öğeleriyle etkileşimli oyunlardır. Bu çalışma konum tabanlı mobil oyunların kent imgesi üzerindeki etkisini konu edinmektedir. Ingress adlı mobil oyun üzerine yapılan etnografik araştırmayla, konum tabanlı mobil oyunların, gündelik yaşam-oyun ilişkisi, mekân imgesinin oluşumu, mevcut kent imgesinin yeniden üretilmesi ve mekân kimliğinin sunumu üzerindeki etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır.
Konumsal medya konum tabanlı mobil oyunlar mekân algısı hibrit mekân Ingress
Locative media, which consists of network, mobile devices, locational data and urban spaces, is an interdisciplinary research topic at the intersection of communication, urban sociology and ecological psychology. It merges digital information into physical places and functions as an interface between user and the urban space. Location-based social networks and location-based mobile games change the ways of seeing the place and create hybrid place experiences. Hybrid places which consist of physical place and cyberspace occur in the last phase of spatial transformation. Location-based mobile games are being played on city streets and provide interaction with urban environments. This study is about the effects of location-based mobile games on sense of place. Drawing on an ethnographic study on a mobile game, Ingress, this paper explores the effects of location-based mobile games on the relationship between games and everyday life, production of sense of place, reproduction of images of places and presentation of place.
Locative media Location-based mobile games sense of place hybrid spaces
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |