İletişim araçlarını kalkınma hedefleri doğrultusunda kullanma olarak özetlenebilecek Kalkınma Amaçlı İletişim, bir akademik araştırma alanı olarak tesis edilip kabul görmeden önce İkinci Dünya Savaşı sonrası dönemin kendine has bağlamında bir uygulama alanı ve müdahale aracı-yaklaşımı olarak ortaya çıkmıştır. Aynı yıllar, İkinci Dünya Savaş yorgunu Avrupa ülkeleriyle birlikte Türkiye’yi de kapsayan Amerika Birleşik Devletleri kaynaklı Marshall Planı’nın uygulandığı oldukça önemli bir döneme denk gelir. Bu araştırma, Marshall Planı ve Türkiye hakkındaki filmlere yoğunlaşmakta; Marshall Planı iletişimini merkeze alarak hem Türkiye özelinde Marshall Planı iletişimi, hem de Kalkınma Amaçlı İletişim’in Türkiye’deki seyriyle ilgili sınırlı alan yazına katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Planın sebepleri, sonuçları, iletişim stratejileri, yöntemleri ve özel olarak da filmler derinlemesine incelenmiş ve Türkiye ile ilgili Marshall Planı filmleri, modernleşme paradigmasının hâkim olduğu dönem Kalkınma Amaçlı İletişim bağlamında ele alınmıştır.
kalkınma amaçlı iletişim Marshall Planı Türkiye film propaganda
Concerned with exploiting communication tools for development purposes, Communication for Development was born in the specific context of post-World War II years as an implementation area or practice, prior to its establishment as an academic research domain. The same era coincidences with implementation of Marshall Plan, which included Turkey among its beneficiary countries. Marshall Plan and its communication, with a specific focus on the films in/about Turkey, constitute the core to the study, which aims to contribute to the limited literature on Marshall Plan communication in Turkey and the history of Communication for Development in Turkey. Underlying impulses of the Plan, its implication, the communication strategies and methods utilized throughout the Plan and films are studied, while the Marshall Plan films about Turkey are contextualized in the modernization paradigm-dominated period of communication for development practice and research.
Marshall Plan Turkey film propaganda Communication for development
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |