Sosyal medya günümüzde öne çıkan reklam
mecralarından birisi haline dönüşürken, popüler sosyal ağ siteleri de
reklamcılık açısından yeni bir çerçeve sunmaktadır. Bu çalışma, Instagram’ı
odağına alarak yürütülen bir saha çalışmasıyla tanınmış kişilerin/ünlülerin
sosyal medyadaki reklam pratikleri üzerine yoğunlaşmakta ve reklamların aldığı
yeni biçimleri belirlemeye çalışmaktadır. Çalışma, ayrıca, kullanıcıların ünlü
dolayımlı reklamlara verdikleri tepkileri incelemektedir. Bu kapsamda, toplamda
2 bin 505 Instagram görseli nicel ve nitel yöntem teknikleri kullanılarak
analiz edilmiştir. Söz konusu görseller 2017 yılında Instagram üzerinden en
fazla geliri elde eden 10 tanınmış kişinin hesabından toplanmıştır. Sonuçlar,
Instagram’da iki temel reklam stratejisinin uygulandığını göstermektedir.
Bunlardan birisi açık reklam stratejisiyken, diğeri gizli reklam stratejisidir.
Ünlüler her iki strateji altında farklı reklam pratiklerini de
kullanmaktadırlar. Sonuçlar, aynı zamanda, kullanıcıların beğeni pratiklerinin
görsellerin reklam içeriklerine göre farklılaşmadığını ortaya koymaktadır.
Bu çalışma etkileşimli bir
makale olarak tasarlanmıştır. Çalışmada yer alan görsellerin web ortamına aktarılmış etkileşimli
ve detaylı versiyonlarına http://netlab.media/publication/190415sm/adresinden ulaşılabilir.
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi NETlab Yeni Medya Araştırmaları Laboratuvarı
Social media has been one of the prominent advertising platforms, and popular social network sites such as Facebook or Instagram provide different ways to advertise brands. This study aims to explore what kind of advertising strategies are implemented on social media by focusing on celebrity endorsers on Instagram. The current study also examines the reaction of Instagram users to the images shared by celebrities. A total of 2,505 Instagram images were analysed using quantitative and qualitative content techniques. The quantitative data collected from 10 Instagram accounts of celebrity endorsers who were the most earners on the platform in 2017. Analysis of the data has revealed that celebrity endorsers use two main strategies to advertise brands on Instagram: Overt and covert advertising techniques. Using these techniques, celebrity endorsers also implement different strategies to promote brands. Analysis of the data has also discovered that Instagram images that contain promotional materials or branded products do not have a substantial impact on the liking practices of Instagram users.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |