Hızla değişip dönüşen dünyamızda oyun ve oyun oynama eylemi de durağan kalmamış, birçok oyun nesiller boyu aktarılarak varlığını sürdürse de önemli bir bölümü değişime uğramış, oyun oynama şekli, ortamı ve içeriği farklılaşmıştır. Son yirmi yılda giderek popüler hale gelen dijital oyunlar, teknolojideki gelişmeler ve artan mobilite sayesinde geniş kitlelerin odağı haline gelmiş, dijital oyunlara ulaşılabilirlik görece kolaylaşmıştır. Dijital oyun endüstrisi, geleneksel oyunları dahi dijital ortama taşırken, teknoloji olanaklarıyla yarattığı yeni oyun biçimlerini de oyuncuların kullanımına sunmaktadır. Birçok şirket aynı anda milyonlarca kişinin oyuna katılımına olanak sağlamakta, bu durumun bir sonucu olarak dijital oyunlarda ciddi bir ekonomik değer yaratılmaktadır. Dijital dünyanın koymuş olduğu kurallara uymanın gerekliliğini yerine getiren dijital oyuncular ise gerçek-sanal karmaşası yaşamakta, kavramsal olarak dijital değişime uyumlu bir pozisyonda konumlanmaktadır. Bu araştırma, nitel bir araştırma deseni olarak fenomenolojik bir yaklaşım sunmaktadır. Dijital oyunların baş aktörleri olan dijital oyuncularla yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak oyuncuların görüşleri doğrultusunda başarı, güç ve statüye bakışlarının oyun içi ekonomi bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır.
As our world has rapidly changed and evolved, so have games and the way individuals play them. A great many games have survived through generations, whereas a significant number of them have transformed; the way of playing games, game environments, and game contents have varied considerably. Not only have digital games, increasingly popular in the last two decades, become the focus of attention of great masses thanks to technological advances as well as enhanced mobility, but also the ease of accessibility to them has relatively increased. While digital game industry adapts even traditional games to the digital environment, they offer players new electronic game forms that are created through novel technologies as well. A large number of video game companies enable millions of gamers to play multiplayer games online, which creates a significant amount of economic value in digital games. On the other hand, fulfilling the necessity of abiding by the rules set by the digital world, digital players suffer from confusion between reality and virtual reality, and are conceptually situated in a position compatible with digital change. The qualitative study, which employed a phenomenological approach, aimed to examine digital players' views as regards success, power, and status in the context of in-game economy, using in-depth, semi-structured interviews with digital gamers, the main actors of electronic games.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 25, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |