Interpreting the real world starting from a fictional one may finally lead to imaginary results. However, codes that are too strong to be separated from real life lie behind the fiction without their creator realizing this fact. These codes can be devised not only in fiction but also in the real world by their creator. When regarded, both these worlds are in a very strong interaction and the results based on these codes can be effective for both of the worlds. It is very likely to reach many questions and answers on the subject of masculinity in this direction, through such kind of movies
Masculinity crisis gender and food culture butchery construction of hegemonic masculinity stream of consciousness
Kurgusal olandan yola çıkarak gerçek dünyayı yorumlamak, en nihayetinde hayali
sonuçlar elde etmek anlamına gelebilir. Ancak kurgunun temelinde gerçek hayattan
koparılamayacak kadar güçlü ve çoğu zaman yaratıcısının bile fark edemediği kodlar
yatmaktadır. Bu kodlar eserin yaratıcısı tarafından hem kurgu içinde hem de gerçek
hayatta birlikte kullanılabilir. İki dünyanın da (kurgu ve gerçek) birbiriyle sıkı bir etkileşim
içinde olduğu düşünüldüğünde, bu kodlardan yola çıkılarak ortaya çıkarılan sonuçlar her iki
dünya için de geçerli olabilir. Bu doğrultuda erkeklik meselesine dair birçok soru ve cevaba
filmler üzerinden ulaşmak mümkündür.
Bu çalışma Gaspar Noé’nin yönettiği Carne (1991) ve Herkese Karşı Tek Başına (1998)
filmlerindeki “le Boucher” (Kasap) karakteri üzerinden erkek kimliğinin inşasına dair
bazı konu başlıklarına odaklanmaktadır. Filmler, gerçeklikle kurduğu sıkı bağla ortaya
çıkan sonuçların gerçek hayata uyarlanmasını mümkün kılarken, bir erkek kahramanın
bilinçdışını açığa çıkartarak da erkeklik meselesine dair eşsiz bir çalışma alanı sunmaktadır
Erkeklik krizi toplumsal cinsiyet ve yemek kültürü kasaplık hegemonik erkekliğin inşası bilinç akışı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 |