BibTex RIS Kaynak Göster

YAKINSAMA: YENİ MEDYANIN İTİCİ GÜCÜ

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, - , 29.08.2011

Öz

İletişim amacıyla kullandığımız araçlar geçmişe göre daha yetenekli hale gelmiştir. Örneğin bir GSM telefonu, sadece telefon görüşmesi yapmak için değil aynı zamanda farklı katma değerleri içeren çok çeşitli özellikler ve hizmetlerden yararlanmak için de kullanılabilir. Günümüzde, evlerimizde yüksek hızlı internet, kablolu televizyon hizmeti veya uydu yayıncılığı ile ilgili, üçünün ya da en az ikisinin varlığının olduğu hizmetler bulunmaktadır. Diğer yandan, bu alt yapıların sağladığı türlü türlü hizmetler geleneksel kitle iletişiminde büyük organizasyon yapılarının ürünü olan tekil araçlardan (örneğin basılı gazeteler, radyolar ya da televizyon kanalları gibi) daha efektif görünmektedir. Teknolojinin itici güç olduğu bu gelişmelerde dikkat çeken nokta çapraz uygulamaların varlığıdır. Telekomünikasyon alt yapılarındaki değişimin bir yansıması olan bu uygulamalar yeni medya altında toplanmaktadır. Bu durum, farklı açılımları da beraberinde getirir. Diğer yandan, yakınsama sıklıkla alt yapılardaki değişimin kavramsallaştırılması için kullanılır. Ancak yakınsama bir süreç olarak ele alındığı zaman sadece teknik alt yapıları değil aynı zamanda piyasa oyuncuları ve kullanıcıları da içeren bir dizi değişimi temsil eder.

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, - , 29.08.2011

Öz

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, - , 29.08.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sedat Özel

Yayımlanma Tarihi 29 Ağustos 2011
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özel, S. (2011). YAKINSAMA: YENİ MEDYANIN İTİCİ GÜCÜ. Erciyes İletişim Dergisi, 2(2).