Research Article
BibTex RIS Cite

An Inquary of Krzysztof Kieslowski’s the Movie “Three Colors: Blue” in the Framework of the Concepts of “Trauma”, “Mourning” and “Recovery”

Year 2020, Volume: 5 Issue: 2, 108 - 121, 30.11.2020

Abstract

References

  • Barthes, Roland (2009). Yas Günlüğü. Çev., Mehmet Rifat, Sema Rifat. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bergson, Henri. (2007). Madde ve Bellek. Çev., Işık Ergüden. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Coates, Paul. (2017). “Beni İlgilendiren Tek Şey, İçsel Hayat”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Freud, Sigmund. (2015). Yas ve Melankoli. Çev., Aslı Emirsoy. İstanbul: Telos Yayınevi.
  • Hattenstone, Simon. (2017). “Kendi Yıkımının Auteur’ü”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Herman, Judith. (2017). Travma ve İyileşme. Çev., Tamer Tosun. İstanbul: Literatür.
  • Kieslowski, Krzysztof. (1993). Üç Renk: Mavi (Film)
  • Leader, Darian. (2018). Depresyon Yas ve Melankoli. Çev. Ayça Göçmen. İstanbul: Encore Yayınları.
  • Monk, Katherine. (2017). “Kieslowski: Son”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Olivier, Bert (2002). “Kieslowski’s Film Trilogy: Three Colours Blue, White and Red: The Colours of Life”. https://www.researchgate.net/publication/ 316169458_Kieslowski's_film_trilogy_Three_Colours_Blue_White_and_Red_The_colours_of_life Erişim tarihi: 31.01.2020.
  • Ricoeur, Paul. (2011). Hafıza, Tarih, Unutuş. Çev., M. Emin. Özcan. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Sarlo, Beatriz. (2012). Geçmiş Zaman. Çev., Peral Bayaz Charum. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Sécordel, Louise. (t.y.). “Deeper Shades of Blue”. https://cas.nyu.edu/content/dam/nyu-as/casEWP/documents/secordeldeeper05.pdf Erişim tarihi: 30.12.2019.
  • Sobolewski, Tadeusz. (2017). “Duyarlılık Anahtarı”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Sobolewski, Tadeusz. (2017). “Mavi Lolipop”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Stok, Danusia. (2010). Kieslowski Kieslowski’yi Anlatıyor. Çev., Aslı Kutay Yoviç. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Takahashi, Hiroshi. (2017). “Güzel Sloganlar ve Gizem”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Taş, Ayşe. (1994). “Kieslowski ve Üç Renk: Mavi”. http://dergipark.org.tr/tr/pub/maruid/issue/441/3392 Erişim tarihi: 06.02.2020.
  • Özmen, Erdoğan. (2017). Vazgeçemediklerinin Toplamıdır İnsan. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Van Der Kolk, Bessel. A. (2019). Beden Kayıt Tutar. Çev., Nurdan. Cihanşümül Maral. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Krzysztof Kieslowski’nin “Üç Renk: Mavi” Filminin “Travma”, “Yas” ve “İyileşme” Kavramları Çerçevesinde İncelenmesi

Year 2020, Volume: 5 Issue: 2, 108 - 121, 30.11.2020

Abstract

Bu çalışmanın konusu, Polonyalı yönetmen Krzysztof Kieslowski’nin, 1993 yılında çektiği ve üçlemesinin ilk filmi olan Üç Renk: Mavi’dir. Kieslowski, üçlemesini Fransız bayrağının renkleri ile; Mavi, Kırmızı ve Beyaz olarak adlandırmıştır. Fransız bayrağındaki mavi, özgürlük; beyaz, eşitlik; kırmızı da kardeşlik anlamına gelmektedir. Bu nedenle Üç Renk: Mavi, bazı çalışmalarda özgürlük kavramı üzerinden okunmuştur. Ancak bu çalışmada, filmin kadın karakteri Julie’nin aşkla bağlı olduğu iki insanı, eşini ve kızını, bir kaza sonucunda bir anda kaybetmesi ile yaşadığı travmanın ve bu travmadan iyileşmesinin hikayesi olarak okunmuştur. Filmde kullanılan mavi rengin de özgürlüğün rengi değil, geçmişin, geçmişe ait nesnelerin ve bir duygu olarak gelen anıların rengi olduğu görülmüştür.

References

  • Barthes, Roland (2009). Yas Günlüğü. Çev., Mehmet Rifat, Sema Rifat. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bergson, Henri. (2007). Madde ve Bellek. Çev., Işık Ergüden. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Coates, Paul. (2017). “Beni İlgilendiren Tek Şey, İçsel Hayat”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Freud, Sigmund. (2015). Yas ve Melankoli. Çev., Aslı Emirsoy. İstanbul: Telos Yayınevi.
  • Hattenstone, Simon. (2017). “Kendi Yıkımının Auteur’ü”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Herman, Judith. (2017). Travma ve İyileşme. Çev., Tamer Tosun. İstanbul: Literatür.
  • Kieslowski, Krzysztof. (1993). Üç Renk: Mavi (Film)
  • Leader, Darian. (2018). Depresyon Yas ve Melankoli. Çev. Ayça Göçmen. İstanbul: Encore Yayınları.
  • Monk, Katherine. (2017). “Kieslowski: Son”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Olivier, Bert (2002). “Kieslowski’s Film Trilogy: Three Colours Blue, White and Red: The Colours of Life”. https://www.researchgate.net/publication/ 316169458_Kieslowski's_film_trilogy_Three_Colours_Blue_White_and_Red_The_colours_of_life Erişim tarihi: 31.01.2020.
  • Ricoeur, Paul. (2011). Hafıza, Tarih, Unutuş. Çev., M. Emin. Özcan. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Sarlo, Beatriz. (2012). Geçmiş Zaman. Çev., Peral Bayaz Charum. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Sécordel, Louise. (t.y.). “Deeper Shades of Blue”. https://cas.nyu.edu/content/dam/nyu-as/casEWP/documents/secordeldeeper05.pdf Erişim tarihi: 30.12.2019.
  • Sobolewski, Tadeusz. (2017). “Duyarlılık Anahtarı”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Sobolewski, Tadeusz. (2017). “Mavi Lolipop”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Stok, Danusia. (2010). Kieslowski Kieslowski’yi Anlatıyor. Çev., Aslı Kutay Yoviç. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Takahashi, Hiroshi. (2017). “Güzel Sloganlar ve Gizem”. İçsel Hayatların Sinemacısı. Çev. Osman Akınhay. R. Bernard ve S. Woodward (der.) içinde. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Taş, Ayşe. (1994). “Kieslowski ve Üç Renk: Mavi”. http://dergipark.org.tr/tr/pub/maruid/issue/441/3392 Erişim tarihi: 06.02.2020.
  • Özmen, Erdoğan. (2017). Vazgeçemediklerinin Toplamıdır İnsan. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Van Der Kolk, Bessel. A. (2019). Beden Kayıt Tutar. Çev., Nurdan. Cihanşümül Maral. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Reseach
Authors

Hülya Göğercin Toker 0000-0003-4744-8788

Publication Date November 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Göğercin Toker, H. (2020). Krzysztof Kieslowski’nin “Üç Renk: Mavi” Filminin “Travma”, “Yas” ve “İyileşme” Kavramları Çerçevesinde İncelenmesi. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 5(2), 108-121.